שטייניץ למימרן: "המנצח האמיתי הוא עבדך הנאמן"

תחושה הכללית בציבור - כולל בציבורים דתיים, שהנשים יוצאות מקופחות ופגיעות יותר במצבים של גירושים ואי הסכמות
ישראל פריי No Comments on שטייניץ למימרן: "המנצח האמיתי הוא עבדך הנאמן"

אחרי שכל המפלגות ניכסו לעצמם הישגים כבירים בבחירת הדיינים, מתייחס השושבין הראשי, יו"ר הוועדה השר יובל שטייניץ, לתהליך ולתוצאותיו • האם הוא רואה הבדל בין דיין ליטאי לחסיד? לאיזו יצירתיות הלכתית הוא מצפה? ועל הדמיון בין העברת מתווה הגז לבין בחירת הדיינים

שר האנרגיה, יובל שטייניץ צילום: יונתן סינדלר, פלאש 90
תחושה הכללית בציבור - כולל בציבורים דתיים, שהנשים יוצאות מקופחות ופגיעות יותר במצבים של גירושים ואי הסכמות
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אחרי שכל מפלגה, סיעה, פוליטיקאי ותת עסקן ניכסו לעצמם הישגים כבירים בבחירת הדיינים, התראיין הערב השושבין הראשי, הלא הוא יו"ר הועדה השר ד"ר יובל שטייניץ ל'קול חי', ושטח את נקודת מבטו לבחירה החגיגית.

"מזה תשע שנים לא הצליחו למנות אפילו דיין אחד בגלל מחלוקות, יריבויות, וחשש של כל מפלגה שמא המפלגה האחרת תגיד שהם וויתרו", פתח השר בתיאור, "זה גרם לשיתוק טוטאלי מאז 2007".

ומי האחראי לתוצאה המוצלחת? "ראיתי בסיפוק רב שכל המפלגות טוענות לניצחון. ש"ס, יהדות התורה, הבית היהודי, אבל המנצח האמיתי הוא עבדך הנאמן", אומר שטייניץ לאבי מימרן, ומוסיף: "אם לא הייתי מכריח את כולם לבוא ולהצביע – לא היו בוחרים שום דיין בשנים הקרובות".

לדברי יו"ר הועדה, בבסיס ההתקדמות עמדו 2 דברים אותם גילה. האחד הוא הסמכויות שיש בידיו להגדיל את מכסת הדיינים ("אחרי כזו תקופת בתורת – נוצר פיגור שבהחלט מצריך תקנים נוספים"), ובנוסף, הייעוץ המשפטי שקיבל ולפיו אם הוא שולח הודעות בזמן לחברי הועדה, ההצבעה תהיה תקפה גם אם אחד לא יגיע ("הודעתי שתהיה הצבעה גם אם אהיה היחיד בחדר").

הדברים האלו "גרמו לצדדים להתפשר זה עם זה וללכת בדרך האמצע. אמרו עליי שאני הולך באלימות, נוהג בברוטליות, אבל מסתבר שזה היה ברכה לכולם".

את הביקורת שמוטחת בבתי הדין, שטייניץ לא רואה בהכרח כשלילית, והוא קורא להיות קשובים אליה. "הדיינים שבחרנו צריכים לעשות הכל בכדי להחזיר את האמון בבתי הדין. תראה, אינני גדול בתורה, אינני רב, ואינני דיין, אבל דבר אחד ברור שצריך לנסות לשפר ולתקן".

"התחושה הכללית בציבור – כולל בציבורים דתיים, שהנשים יוצאות מקופחות ופגיעות יותר במצבים של גירושים ואי הסכמות". שטייניץ הדגיש: "לא שאני מצפה ממישהו לשנות הלכה. אבל בעבר הוכיחו שיש דרכים יצירתיות גם כאלו שלא היו בעבר בכדי להציג תוצאות שונה. הנה למשל היום יכולים לכלוא סרבני גט, דבר שלא היה בעבר, צריכים למצוא דרכים יצירתיות להתיר נשים עגונות שמחכות לשחרור, אני משוכנע שהדיינים הנבחרים יעשו את מלאכתם נאמנה".

מה למדת מכל התהליך?

"דבר שידעתי אבל התחזק בי מאוד: "כשאתה צודק ועקשן – יש לך סיכוי טוב להשיג את מבוקשך. זה מזכיר לי קצת את מתווה הגז. אחרי שנים שהגז היה באדמה בגלל כל מיני התנגדויות וסילופים בתקשורת, שהשאירו את המשאב שאלוקים נתן לכולנו באדמה, הצלחנו להעביר את המתווה. הנה, שש שנים לא מונו דיינים בבתי הדין הרבניים, תשע שנים לא מונו בבית הדין העליון – הוכחתי שהעקשנות משתלמת".



0 תגובות